Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Суд завершив розгляд справи за обвинуваченням вчительки початкових класів одного з навчальних закладів міста. Подія, яка набула значного розголосу, нарешті отримала правову оцінку.
У травні цього року батьки другокласниці звинуватили класного керівника в цькуванні (булінгу) їхньої дочки, що виразилося у здійсненні вчителькою фізичного впливу на дівчинку протягом двох років навчання, а саме: восени 2019 року вдарила указкою по руці, у вересні 2020 року, взявши за волосся, штовхнула головою до парти, а у травні 2021 року заштовхнула до рота папір та змушувала його з’їсти. Такі свідчення, надані матір’ю дівчинки працівникам поліції, стали підставою складання адміністративного протоколу за ст.173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Під час розгляду цього протоколу в суді ані батьки потерпілої дитини, ані батьки інших дітей, які могли бути свідками таких подій, до суду не з’явились. З метою забезпечення дотримання принципу змагальності сторін та оцінки доказів в їх сукупності, суд тричі викликав малолітню потерпілу, її представників та свідків для допиту. Однак, будучи завчасно та належним чином повідомленими про час і місце розгляду справи, ніхто зі сторони потерпілих та свідки до суду не з’явився.
Натомість вчителька в суді заперечила висунуте обвинувачення та ствердила, що у своїй педагогічній практиці подібні вчинки ніколи не допускала. Щодо подій травня 2021 року повідомила, що на уроці діти гралися папірцями, а вона намагалася навести порядок у класі. З цією метою підійшла до парти, де сиділа потерпіла дівчинка, помітивши в її руках записку, на що та злякалася і самостійно засунула папірець собі до рота. Вчителька попросила дитину виплюнути папірця їй на руку, що дівчинка й зробила. Після уроків цю ситуацію обговорила з батьками дитини, внаслідок чого конфлікт був вичерпаний. Наступного дня учениця була присутня на уроках і лише після висвітлення події на засіданні міської ради та набуття широкого розголосу дитина перестала відвідувати уроки в школі.
Суд, дотримуючись вимог закону, дослідивши наявні докази, дійшов висновку про відсутність складу адміністративного правопорушення у діях вчительки. В обґрунтування свого рішення суд зазначив, що жодних доказів, крім тверджень батьків, які не з’явились до суду для підтримання своєї позиції, суду надано не було.
Крім того, судом не здобуто доказів на підтвердження того, що за період з осені 2019 року батьки потерпілої дитини зверталися з відповідними скаргами на дії вчительки до дирекції школи чи відділу освіти міської ради. Водночас, в матеріалах справи не містилося доказів, які спростували б показання педагогині щодо подій травня 2021 року. Не вдалося таких доказів безпосередньо здобути й суду з огляду на ігнорування свідками та потерпілою стороною судових викликів. Виходячи з наведених аргументів, суд прийняв обґрунтоване рішення про закриття провадження.
Постанова суду не набрала законної сили та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції.